Ihminen ottaa vettä pulloon hanasta.

Home > Asumi­nen ja ympäristö > Vesihuolto > Häiriö­vies­tintä

Häiriö­vies­tintä

Liperin vesihuol­lon ja vesio­suus­kun­tien asukkaat voivat saada teksti­viesti-ilmoi­tuk­sen veden­ja­ke­lun käyttö­kat­koista. Voimassa olevat häiriö­ti­lan­teet tulevat näkyviin tämän sivun ilmoi­tus- ja karttao­sioon.

Julki­sia numeroita ei tarvitse lisätä portaa­liin, mutta jos numerosi on salai­nen, voit rekis­te­röidä sen itse mukaan. Löydät ohjeet yhteys­tie­to­jesi lisää­mi­seen, päivit­tä­mi­seen ja poista­mi­seen häiriö­kar­tan jälkeen tältä sivulta.

Häiriöil­moi­tuk­set tekstinä

Häiriö­kartta

Jos sinulla on julki­sesti saata­villa oleva puhelin­nu­mero, sinun ei tarvitse rekis­te­röidä sitä asiakas­por­taa­liin. Teksti­vies­ti­pal­ve­lun piirissä ovat yli 16-vuoti­aat asukkaat, joiden puhelin­nu­mero ja osoite on julki­nen.

Viestien vastaa­not­ta­mi­nen on aina maksu­tonta eikä Liperin vesihuol­to­lai­tos kysy koskaan teksti­vies­tien kautta maksu­tie­toja.

Jos sinulla on käytös­säsi salai­nen tai estetty puhelin­nu­mero tai työliit­tymä, on sinun rekis­te­röi­tävä puhelin­nu­me­rosi alla, jotta voit saada teksti­vies­tit.

Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämö­kin tai vastaa­van omistaja voi rekis­te­röidä puhelin­nu­me­ronsa siihen osoit­tee­seen, mikäli vakitui­nen koti-osoite on muualla.

Voit tilata itsel­lesi tiedot­teita useam­masta osoit­teesta.

Näin rekis­te­röit numerosi:

Rekis­te­röi numerosi palve­luun erikseen, jos

  • puhelin­liit­ty­mäsi on salai­nen tai prepaid
  • puhelin­liit­ty­mäsi on rekis­te­röity muuhun kuin koti-osoit­tee­seen (esim. työpu­he­lin tai kesämökki)
  • olet kieltä­nyt operaat­to­riasi luovut­ta­masta numeroa/osoitettasi

PIN-koodin tilaa­mi­nen

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelin­nu­me­rosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähkö­pos­tio­soit­teesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi ‑paini­ketta. Saat pian nelinu­me­roi­sen PIN-koodin teksti­vies­tillä ja/tai sähkö­pos­titse.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varat­tuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-paini­ketta.

Katuo­soit­teen lisää­mi­nen

  1. Kirjoita erilli­siin kenttiin ensin posti­nu­mero, sitten kadun­nimi ja talon numero. Huom. kentissä on automaat­ti­nen täyttö, odota hetki tietoja syöttäessä!
  2. Tarkista kirjoit­ta­masi osoite­tie­dot ja klikkaa Jatka-paini­ketta vahvis­taak­seni osoite­tie­tosi rekis­te­röi­mi­nen.
  3. Valmista tuli! Saat jatkossa valit­se­mal­lasi tavalla viestin, jos ilmoit­ta­maasi osoit­tee­seen tulee vika- tai häiriö­ti­lanne. Voit tämän jälkeen sulkea välilehden/selaimen.

Voit lisäksi rekis­te­röidä enemmän­kin kuin yhden osoit­teen, esimer­kiksi kesämö­kin tai lähio­mai­sen osoit­teen. Huolto­yh­tiöt, isännöit­si­jät ja muut yrityk­set voivat tilata hallin­noi­mansa kiinteis­tön osoit­teesta häiriö­tie­dot­teet.

Teksti­vies­tien lähet­tä­jänä lukee Vesilai­tos. Viestei­hin ei voi vastata.

Mikäli asiakas on lisän­nyt sähkö­pos­tio­soit­teensa lisäyh­teys­tie­doksi, järjes­telmä lähet­tää myös sähkö­pos­tia samalla sisäl­löllä. Sähkö­pos­ti­vies­tit tulevat osoit­teesta Liperin kunnan vesilai­tos, e‑[email protected].

Tieto­jen päivi­tys tai poista­mi­nen

Jos osoit­teesi tai puhelin­nu­me­rosi muuttuu, voit aina päivit­tää tieto­jasi kirjau­tu­malla uudel­leen. Jos et halua vastaa­not­taa viestejä, voit poistaa tietosi samaa kautta.

Tilaa uusi PIN-koodi yllä olevien ohjei­den mukai­sesti, kun haluat muokata tai poistaa tieto­jasi.

Tieto­suoja

Emme käytä järjes­tel­mään tallen­net­tuja numeroita muuhun kuin häiriö­tie­dot­ta­mi­seen. Numeroita ei myydä tai luovu­teta eteen­päin ja ne pysyvät tallessa salasa­na­suo­ja­tulla palve­li­mella, johon on pääsy vain teksti­vies­ti­jär­jes­tel­mää käyttä­villä henki­löillä.

Lue tästä vesihuol­to­lai­tok­sen tieto­suo­ja­se­loste.

Huomaat­han, että kunnal­li­nen toimija ei koskaan kysy esim. maksu­tie­toja tai lähetä laskuja teksti­vies­tillä asiak­kail­leen. Jos tällaista esiin­tyy, voi kyseessä olla tieto­jen­ka­las­telu puheli­mella. Ole tällöin heti yhtey­dessä vesihuol­to­lai­tok­seen.

Yhteys­tie­dot